Dit jaar doet het B-orkest van Advendo mee aan de Jeugdsponsoractie van supermarktketen Poiesz. De actie loopt vanaf 2 februari t/m 28 maart.
De actie komt ten bate van het B-orkest, met als doel om een weekend weg te organiseren eventueel gecombineerd met een uitwisseling.
Als tegenprestatie zal het B-orkest tijdens haar actieweek optreden in het filiaal.
Er zijn gedurende de genoemde periode tachtig artikelen waarbij klanten munten krijgen. Hiervan zijn elke week tien in de aanbieding. Daarnaast krijgen klanten bij elke tien euro boodschappen ook een munt. De munten zijn in een koker van een vereniging naar keuze te doen, en in ons geval gaan ze dus allemaal in die van het B-orkest. Daarna is de rekensom simpel: hoe meer munten, hoe groter de opbrengst. Dit gaat in verhouding tot de verenigingen die in Franeker meedoen.
Op 17 april is er een eindgala, waar iedereen de cheque met het verdiende sponsorbedrag krijgt uitgereikt. De twintig verenigingen die het meeste hebben opgehaald krijgen de cheque op het podium uitgereikt.
Elke vereniging krijgt een actieweek toegewezen en die van het B-orkest is van 9 t/m 14 maart is aan Advendo toegewezen. Dit betekent dat wij in de week allerlei acties mogen houden in de Poiesz. Eén van die acties zal een optreden zijn in het filiaal. Op die dag verdubbeld de Poiesz ook de muntenopbrengst.
Bij alle andere vestigingen van de Poiesz kunnen ook munten worden gespaard. Dit zijn dezelfde munten als in Franeker, dus familie, vrienden en kennissen buiten Franeker kunnen ook sparen voor Advendo.